Hai Follower !

Pages

Saturday 7 September 2013

trip menuju jeli . :p




ehemm ! cubaan suara , cubaan suara , satu , dua, tiga . :D


assalammualaikum semua .. :)



macam gugup sikit nak taip entry kali ni pasal guna barang baru . ehem , menaip dekat barang baru ni memerlukan sifat berhati hati yang amat tinggi la , pasal tak bape dapat menyesuaikan diri n takut tercalar an ? :p


barang barunya ? hehik ! tadaaaaaaa ~









cuba tengok dalamnya pulak eah ...? hikhik ...







ok ... sebenarnye ... ni hadiah dari my mom ! hehe ... sempena masuk universiti ni .. uhukk . time kasih makkk ! *sebenarnye nak jerit kekuat hari tu , tapi malu . ehh !* :p




masa update entry ni aku dah rasmi menjadi mahasiswi di universiti malaysia kelantan . Alhamdulillahh , tapi, tak syok lak kan tak cite ape ape ttbe dah sampai kat kelantan bumi bertuah ni , sepatutnye , dari johor kne gi pahang , terengganu dan baru sampai ke sini , dan kalau diikutkan bebetul , maunye entry ni dibuat menjadi 10 part yang mana setiap part mengambil masa 2 jam utk dihabiskan membacanya . hahahaha . melampauu kan ? :p




ok , first of all , aku dah siap packing barang rabu malam khamis 28/8 hari tu , pasal mengikut kepada schedule , kami , (aku , alang, mak n abah) akan bergerak meninggalkan rumah tercinta dalam waktu tengahari pada hari khamis 29 aribulan . aku packing bermula pukul 10 malam rabu tu , sampai ke pukul 11 stengah pagi besoknye .. fuhh ! punye la banyak barang yang aku bawak kan ? :p *actually tunggu baju yang dipakai malam tu kering lepas basuh dulu ..*




sambil nunggu baju kering tu , aku sempat la pi menjolok . sebenarnye teman abah gi menjolok . menjolok .... manggis ! hahaha . abah kata nak bawak pi umah akak n abang aku kat kuantan n terengganu , kesian katanya , sbb akak aku sanggup beli sekilo tiga ringgit . padahal kat belakang umah aku manggis tu tupai buat main rounders je , punye la banyak yang tak termakan . =..= . haha . Alhamdulillah . rezeki Allah bagi .... bak kata abah , kita kena jugak tunjukkan tanda bersyukur pada tuhan , ambiklah buah manggis ni , soal dapat makan sampai habis tu soal kedua , yang penting kita tunjukkan yang kita hargai pokok tu kluarkan buah utk kita .. kan?? :)) 




dah siap kemas semua , terhasillah beg baju aku sebanyak tiga buah ... hehe . campur dgn beg beg org yg nak menghantar aku ni ? haaa ... tak ke mendakk kereta myvi tu . campur lagi dgn belimbing ngn manggis yang sampai 8 kilo beratnye tu ? tak ke ? pffttt . -..- . nak bawak mancing lagi ? nasib baik aku punye berat masih normal .. kalau tak mau je aku korban .. biar aku tinggal je .. tayah ikut .. senang .. ehh ! ni nak hantar sapa masuk u kalau aku yg dikorbankan ni eak ? HAHA 



sampai kat rumah akak aku ... pukul berapa eak ... tapi rase mmg dah petang dah masa tu ... pasal aku drive kat rompin tu . tu pasal lambat sikittttt . da masuk area kuantan , mak aku mmg macam peluru berpandu ah beliau punye mulut . bla bla bla , ulasan sukan sebab cara pemanduan aku ... aku pun macam dah nak kluar ikut tingkap je masa tu pasal tekanan sangat . tapi nasib baik mak hantar aku sampai darjah khas kat skolah agama dulu , dapatlah iman ni menebal sikit ... ehem . 




ok mokcu datang itu soal kedua , yang penting kita pose dulu .. kan una ?? :p




tuan rumah small version . yg medium version berada dalam keadaan half naked , makcu dia hanya sanggup amek gambar half je . :p



gaya nak tidur tepi pantai . ^_^





siap semua , along aku sampai gak .. pukul 2 pagi kalau tak silap , masa tu aku dah ready nak mengaporkan diri kat bilik dahh .. dengar along dah sampai , tapi ... ahh tido je la ! hahaha . 



esoknye (30/8) kitorang gerak ke kuala terengganu , tetengahari buta gerak ke KT . mmg rase terbakor je ... hahaha . sampai kat sana , semua dah macam zombie pasal kebulor . hahaha . tapi take decision utk mancing dulu .. hahaha . umah andak aku dekat je ngn muara laut .. tak silap aku kg ibai kot namanya . eh yeke ? eh ntahh ! tapi .. overall ...mmg terbaik la kan .. :p





setelah diedit oleh abang sulungku ... <3 it !




siap ade sofa agi .. haha .. sadis , tapi nampak cantikkan nilai estetika nye tu ? >,< *estetika eah?*





alang tgah bagi ikang makangg ! :D . gambar ni tak editt ... pasal amek gune phone aku je . 






the only princess yg menyibuk ... :p *wink wink*



sebelum balik umah andak aku , gi carik kepok dulu ... igt nak makan la bila sampai umah , jakgi  mak cakap kunci kereta hilang , membabor babor (menggelabah) aku carik . upenye, dalam beg mak aku .. +__+ . tu yang aku musykil tu , rasenye mmg dah bagi kat mak aku . takkan boleh hilang pulak ? jengg ! hilang mood nak makan ... =_= . 



lepas makan semua , jalan jalan kat mydin mall kat KT . hajat nak beli iron ...dapat lah gakk , iron n capai cadar satu , terlupa nak belanja sabun basuh , mangkuk , cawan , dan sebagainya sbb mase tu dah dekat pukul 11 mlm .. sampai kne halau kluar mydin .. hahaha . :p teruja sangat masuk agaknye ...sbb sebelum masuk n keluar dah menikmati permandangan indah depan mydin tu .. :)





agaknye macamane dorang naikkan besi besi at atas bukit ni eak ? -_-




balik rumah andak balik , dah gelap dah .. anak anak buah semua dah membongkang . haha . tapi memang panas ketik ! umah dekat ngn laut memang macam ni kann ? aku tgk kluarga andak aku , semua dah macam orang pulau dah . haha . sadis kulit anak anak tu .. :3




kita continue perjalanan ke kelantan dalam entry seterusnya boleh ? dunt worry , bilik kali ni , kat ground floor , bebetul dekat highway (jalan besar) menghadap ke pusat wifi UMK . ngeee ~ aku dgn kolej kediaman punye wifi memang mempunyai hubungan yang rapat sejak matrik lagi mungkin ? ewaahhh ! :p 




take care ols ! love you ! :-* 



p/s: masih membiasakan diri untuk terima yang cuti kat pantai timur ni jumaat sabtu . elak aku tak bangun pi kelas je esok nii --'

p/s number dua : aku tak bawak kalkulator , aku just bawak kotak dy je , i mean yg penuh dgn buku panduan how to use the calculator . tapi , worst part is , macamana nak use kalau kalkulator dah tertinggal ? !! uwaaa !



2 comments:

Tweet Tweet