Hai Follower !

Pages

Sunday 8 September 2013

trip menuju jeli part 2 . :p




hai semua , assalammualaikum !



*sinsing lengan* nampak ? nampak tak aku dah bebetul punye sedia nak menyambung entry yang tertunggak pasal trip ke kelantan ni ? haa ! tak nampakk ? kalau tak nampaakkk .. alamatnye .... ?

ngehehehe , aku tak cakap .. korang yang memandai mandai sambung ayat aku ... lalalala ~


ok , entry yang lepas kat mana ek kita berenti ? kat kuala terengganu kan ? hehe . oh ye ? malam aku kluar ke mydin tu adalah malam 31 ogos . maksud aku , jalanraya masa malam kitorang kluar tu mmg sesak pasal org nak sambut ambang merdeka kan kat dataran ? tapi aku peduli hape ... oleh sebab aku dah nak didaptarkan masuk unibersiti pada 1/9 , maka tiada lagi napsu dalam diri ini utk menyambut apa apa perayaan . tapi hari kebangsaan tu hormat gak ah . tapi daptar u lgi penting , tapi , aku sayang negara aku , tapi .. arghhhh ! =.=



ok sila abaikan . hehik . kami tak ke mana mana pun lepas mydin tutup tu . hehe , nampak tak yg masa tu dah pukul 11 malam sampai mydin mall pun dah tutup . tapi aku geram gak , apa pekerja pekerja kat mydin tu tatau ke yg lusanye tu aku da nak masuk u ? takkan tak leh nak bg masa utk aku belanja dengan tenang kan ? bukannya selalu sangat ... tu la sekali baru aku sampai mydin mall KT . hmmphh , tak bertimbang rasa betul !



kami balik umah andak , sambil baring dah nak tido tu , dengar la segala bunyik bunga api, meriam .. semua , ye laa .. sambut merdeka kan .. aku je yang dah mcam orang angau .. duk berangan je ... :3



esoknya , gerak dari rumah andak tengahari gakk , menuju ke ibu negeri kelantan melalui jalan pantai .. fuhh , kali terakhir kami mengikuti jalan ni masa hantar andak dulu , dekat poli kok lanas , itupun 7 tahun lepas . tak sangka pulak kami akan ke sini lagi . lagi jauh pulak tu .. =..= . dan kali ni bagi menghantar aku pulakk ...

















cantik sangat ! ni dekat marang ni , tangan tak lepas dari pegang fon je pasal nak snap pic! haha , macam mamarazi pun ade gop . :p .


lupa nak cerita, sebelum sampai ke rumah andak kat KT hari tu , kami ada singgah beli air nira , konon konon la nak merasa air nira tu acane rasenye kannn . amekkau , satu botol mineral kecik tu dah 4 riyal regenyee .. rasenye banyak jugak yang along beli ari tu , tapi rasanya air nira itu adalah indah khabar dari rupa , macam rasa dah nak basi pun ada gop . sampai kat rumah andak , andak kata air nira tu tak asli , n dah lama . means, kakak yang jual tu dah campurkan gula kat air nira tu , tu pasal rasa manis nye tu pelik sikit . 



jadi kami ni idok ler ngabihkan air nira tersebutt ... tinggal je dalam kereta , masa nak daptarkan aku ari tuh botol berisi air nira tu boleh meletop dalam kereta ! oh mangaihhhh ! piawww betul baunya . =_= . abah dah bebel bebel dah , memang la kan , sayang la kat kereta . hmmpphh , kami pun terlupa yang benda camtuh boleh meletop . 



then, kami teruskan perjalanan kami ke besut dan singgah kat masjid dekat dekat ngn kuala besut tu . masjid ape tah aku pun tak bape nak sure . memang bebetul lupa nak snap n take note nama masjid tu . haihhh . *kesal*



masuk ke kelantan , dan terus menghala ke tanah merah , pasal homestay family aku at sana , kami tak dpat homestay yang dekat dgn u . menurut akak aku yang tolong carikkan homestay ni , kat jeli , semua hotel n homestay are fully booked ! mampuihh . tu yang dapat at tanah merah tu . tapi ok la , dalam 45 minit memang dah boleh sampai dah ke u ni , lagipun u ni mmg bebetul dekat tepi jalan besar . (ni cakap u kat mana ni sbb nak suruh korang datang tgk aku ke acane ni ? hikhikhik =..=)



bila dah sampai at tanah merah , aku dah mmg macam tade roh dalam badan dah ... ntah mana mana gi nye roh tu, dah berjalan ke jeli dulu agaknye ... abang abang aku gi berjalan ke pasar malam ke ape semua aku dah tanak ikut dah ... -..- nampak tak perubahan attitude tu ?petang semalamnye kemain lagi teman family gi mancing la ape la , sekali besoknye ? hareemmmm . HAHA



pasal pendaftaran tu kita tunggu entry seterusnya , :)) 



till then sayangs ! :D nak siap siap pi first kelas kol 12 ni , tapi now dah nak kena siap pasal nak gi makan duluu . makan nasi pepagi u ols . ya Allah bahaye ni bahaye . ALARM is ON ! HAHAHA ! 



and again , today is SUNDAY . again . in malay we called AHAD ! dan aku akan mulakan kelas aku pada hari ini . just nak igtkan je , yang tgh bercuti n tade kelas tu tolong la ingat pada insan insan seperti saya yang menghadiri kelas pada hari ini . selamat berjuang utk rakan rakan di IPTA / IPTS di kelantan dan terengganu . sekian . uhukkk ! :-*



4 comments:

  1. nama masjid tu masjid al-hidayah...baru tau..gila banyak masjid nama alhidayah...tapi sedih ramai lagi yang belum dpt hidayah...

    cite kepok x masuk? bape kedai beli tu?

    ReplyDelete
  2. cite kepok tu ? haha ,nanti buat entry tak bergambar , pasal tak snap pape pun gambar kepok tu .. :D

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. kan kan ? bestnye nak ditinggalkan jauhhhhh . :p

      Delete

Tweet Tweet