Hai Follower !

Pages

Sunday 4 August 2013

pembaharuan kad pengenalan . ^^





Hai semua ! :D



hari tu da cakap ade banyak benda yang nak dicoretkan dalam blog ni kan ? tapi , benarnye tak tau nak start dgn citer mana , jadi setelah bertapa di gunung berlumut selama 4 hari 4 malam bermula pada hari jumaat keliwon , aku dah dapat tahu nak tulis entry mengenai ape dulu . macam terlampau hiperbola pulak pendahuluan kali ni ? =..=



ok abaikan , pada selasa lepas , secara tiba tiba abah ajak aku ngn emak pegi pejabat pendaftaran kluang , sbb nak tukar ic ni . haihh , aku rasa memang bukan kami je yang mengalami masalah kad pengenalan yg dah usang ni , anda anda jugak demikian kan ? :p . 


aku malas la nak cakap pasal kad pengenalan ni , aku cakap jujur aku memang pantang dengan ic lama aku tu . menyampah menyampah menyampah ! hmpphh ! *hentak hentak kaki* . (sila bayang kan keadaan aku yang benar benar bengang, time kasih) . :p . kisah ic lama tu lain kali la cite ye tak ? mood berkad pengenalan baru ni tak seharusnye dicemari dengan anasir anasir jahat yang tak diingini . hoho . =D


aku gerak dari rumah dalam kol 9 pagi , benonye abah suh siap awal , tapi aku ni mengade sangat konon nak bergambor kat ic baru pakai selendang, jadi , nak dijadikan citerrrnye , lilit punye lilit .... dah tak on time . haha :D . ape boleh buattt . kelemahan yang satu ni masih dalam usaha pembaik pulih . harap maklum . ^^


bla bla bla dan bla , sampai la kat pejabat pendaftaran ni pukul 10 pagi , sampai sampai je kan kena amek nombor kan ? aku ngn abah aku lajuuuu je terus gi kat tempat mesin nombor tu , (selalunya kat bank, tempat tekan nak kuarkan nombor tu ade kat belah atas mesin tu kan ?) abah pun dengan teruja cuba tekan kat mana mana yang dijangka boleh berfungsi mengeluarkan nombor giliran . abah tak dapat selesaikan masalah tu , aku pun ambil tempat abah . tonyoh tonyoh tonyoh mesin tu . tapii tak kuar gakk , sampai sesenget mesin nombor tu aku kerjakan ! huh ! *menunjukkan kesungguhan*


ttiba ade makcik ni , upenye dia kerja at meja tu , n sepatutnye dia yang bertugas tekankan no giliran . tapi agaknye , dia masuk opis kejap , keluar keluar tgk mesin nombor tu dah nazak nazak kami dua beranak tonyoh nak bagi kuar nombor . HAHAHA , aku ngn abah sambil tersipu sipu malu terus betulkan balik mesin yang dah senget kami kerjakan tu utk kembali ke posisi awal . :D


rupanya tempat tekan pilihan urusan tu ada kat tepi mesin tu jeeee , tapi oleh sebab dah girang sangat rasa hati kaannn . apo nak buekkk ... benda camtuhh pun kita boleh tak terpandang kan kan kan ? *please sokong pernyataan ni @_@*


then kami pun beritahulah hajat kami , mak cik tu tekankan nombor giliran kami n kami pun blahh ah dari situ n cari tempat duduk , sambil kulum kulum senyum . *malu malu* . siyesly aku cakap , nampak macam kami ni dah tak saborrr beno nak nukor ic yang dah berkarat nii . hewhew . (walhal ianya memang betul pung ! lagi lagi aku :p)


tgah tgah tggu gliran tu aku dgn abah tak henti henti gelak ,terhenjut henjut badan takut tergelak kuat . HAHAHA . nasibb la makcik tu tak komplen .. dia paham kami agaknyee . :D . mak pun turut sama join la , fuhh .. nasib baik mak tak sesama join sesi tonyoh menonyoh tadi >,< haha . lepas no abah , no mak pulak kne panggil , aku yang last, gi kat kaunter , bagi ic lama (sayu tgk muke mase darjah enam tu , lain benorr :D) , bagi suploh hinggit , scan ibu jari , then terus amek gambar .


sebelum tu masa tgah scan ibu jari , tiba tiba ada sorang makcik ni terus duduk kat kerusi tmpat aku nak amek gambar tu , dalam hati aku , 'eh eh , pehal lak makcik ni ? nak aku duduk atas dia ke camane mase nak amek gambor ni nanti ?' masa tu dah berpeluh jantan dah aku membayangkan makcik tu meriba aku dalam gambar ic aku . hahaha . ok , habis . 


mujur makcik tu sedar yang dia sebenarnye salah kerusi , patutnya dia duduk kat kerusi menunggu at sebelah kaunter tu . *muka tahan evil laugh* pfftt . :p jadi , dapat la aku amek gambar ic dengan tenang tanpa duduk dalam ribaan sesapa , lebih bertambah senyuman bila abang shahrizal yg kat kaunter merangkap tukang amek gambar tu muka agak kacak . (siap ingat nama ceq habaq hangg !) ngee ~


lepas siap semua , abang shahrizal cakap , lagi satu jam leh amekk ic baru daa . yeayy ! aku pun tunggu la ngn mak abah .. tunggu .. tunggu ... sampai orang yang sampai kmudian dari kami pun dah dapat , ni apa cita ? rupe rupenye , kne amek nombor lagi sekali daa ~ abg shahrizal ni pun satu , tanak kasi tau . seb baik la kacak , kalau tak ..... ecececehhh . :p


masa nak pi amek nombor ni , aku ngn abah aku mintak mak aku yang amek , pasal malu masa datang tadi masih bersisa kot dalam hati ni . HAHA . lepas tu , tak smpai 10 minit dah terus dapat dahh ic baru tuu . 



jeng jeng jengggg ! 



(gambor has been removed XD)

setelah mengalami macam macam kejadian yang melucukan , akhirnye dapat la aku ic yang betul tunjuk muka aku , kalau macam ic mase darjah enam dulu tah muka sapa tah yg ditepeknye kat ic aku tah , hinggakan ngeri nak tgk ic sendiri . eh eh . =.=



sampul nye tu berkat duit abah la , byar singgit , harapannye ic baru ni takla terkopek kopek macam ic lama tu , ic lama tu even bukan macam muka aku , aku still simpan ag . dah dilubangkan ic aku tu . fuhh , *syahdu*


ic mak ngn abah pun da baru . hehik , lepas ni tade masalah dah nak tunjuk kalau ade roadblock , haha . aku pun takkan mungkin tertinggal ic masa family day macam kat menara taming sari dulu . HAHA ! gila bercuti dekat melaka , masa nak naik taming sari baru perasan yang ic aku molek kat atas meja dalam bilik n the worst part is kat RUMAHH ! sabo je la kena ejek indon , mase tu macam macam rase habaq hang . :p . terguris perasaan i tauu . dah la ic mase tu muke memang cam indon .pastu kne ejek indon lagi pasal tade ic. sobs !


yang penting ! kini tidak lagi akan berlaku ! WAHAHAHA !*gelak gagah sambil cekak pinggang sambil gigit ic baru* (sila bayangkan) :D


till then , motip sebenar just nak tunjuk i ols ade ic baru dah nak time masuk unibersiti nih . wakakaka . :3


bye sayangs . Assalammualaikum ! ^_^



2 comments:

  1. hahahaha... minah "indon" dah ada ic baru la...asal balik aritu tak cerita pun?

    ReplyDelete
    Replies
    1. cettt ~ minah indon itu duluuu ok ? :D lupe la nak cerita hari tu ... :p . ni dah citer ni ?

      Delete

Tweet Tweet