Hai Follower !

Pages

Friday 22 February 2013

mane saye tahu ?





ehemmm ~



fuhh , dah lame cite ni tertangguh ... hajat nak cite .. tapi baru berkesempatan nak taip cerita cerita mengumpat pade hari jumaat . adehh . :D



sorang lect math aku penah cakap , "awak jangan pikir semua lect kat kolej ni hati suci .. dorang pun manusia gak... rambut je same kaler ... hati lelain , jadik , walau macamane tak suke pun awak kat certain lect tuh , awak kena paksa suka jugak . itu lah baru dinamakan pelajar."


dia tambah lagi , tak semua lect akan anggap kita ni macam anak dorang atau adek dorang , yang penting gaji . ade gaji , mengajar la , cakap kat mulut ikhlas tapi hati kita tak tahu . yup , memang betul , sepanjang aku belajar kat sini mmg kita boleh saksikan semua tuh ...=_=


nak dijadikan cerita , lect biology tutoran kitorang bersalin akhir bulan lepas , jadik , akan ade lah lect yang berlainan ganti kelas kitorang setiap minggu , yela kan ... ganti kelas yang tak bape pandai .. lambat pick up .. kne ajar slow slow ni kekadang memang tension ye dak ? hee ~ tapi at least kami try utk perbaikinya . =')



lect kdua yang ganti ni ,kitorang still dgn perangai cam biase ... suka sgt tanye , nak nak pulak bila beliau ade suruh certain group present certain tajuk kan , kitorang memang kurang nak phm .. jadi ... sampai la turn aku tanye , tapi aku tak tanye kat group tuh .. tanye kat lect terus ... tapi amat amat la kecewa bila beliau jawab .


"mane saye tahu , ada lah sebab sebab nya , sebab tuh la awak kne jadik pandai ....." dan lepas tuh beliau baru nak try terangkan ... try la ... sebab beliau sendiri cakap tak tahu kan ?


aku tak kisah , kalau beliau tak bape nak tahu ... atau kurang tahu ... mungkin aku btambah respect lagi bila beliau tak tahu tapi cuba sgt sgt nak bagi kami ni pham ... tapi ayat mula mula yang mane saye tahu tuh , memang buat aku tersentak . dgn muke ala ala sinis jawab ... pehh , tak boleh nak describe beb ... -..-



itu mase kelas second beliau masuk , mase kelas seterusnya , ade group yang present lagi , group mmber aku , ngn group aku . mase group member aku , semua lancar la ... tapi bila yang tukang present tuh yang aju soalan kat beliau sebab kurang pham dalam tajuk dia present tuh , lect tuh boleh cakap lagi



"mana saye tahu ?" and then baru try nak explain .mungkin mmg trademark kot kn ? kott laa ~ puihh !


time tuh , member aku yang duk sebaris ngn aku dah tgk aku je ... sebab takkan semua benda lect ni tak tahu ? adehh la ... lulusan mane ni ? *mulut jahat* . aku tak kisah lagi bila aku yang kena sebab mungkin aku punye soalan mmg tade jawapan kan... ye la , susah sgt ..... :p , tapi bila mmber aku tuh yang kena cam tuh ... pehh , kesian weii ... dah la mmg dia gemar sgt tanye bila tak paham , dan dan dpat jawapan camtuh .


agak agak la ekh , kalau korang dah dgr awal awal lect atau cikgu korang jawab "mane saye tahu" time korang tanye , korang nak tak dengar lagi explanation dia even dia try ? aku ? honestly , aku jawab tak .




itu mase member aku kena, time group aku pulak present ? pehh ! beliau tolak mentah mentah la weyh ... mase jannah , beliau celah cakap jgn gune bahase buku . pastuh , aku take over , gune bahase yang mudah paham . HAHA . jakgi , beliau buat kitorang yang present tuh betul betul down la ! sampai member member yang dgr , yang tgk pun buat muke tak sampai hati + serba salah je .... kalau nak kate kitorang salah , group sebelum ni pun tak bape nak betul .


tapi cara beliau , gaya beliau ... erghhh ! *cekik diri sendiri* :'( . beliau suruh sambung presentation tuh minggu depan sebab tunggu beliau bebel masa pun abis, haihh .


tadi , group aku dah gi mintak tunjuk ajar ngn sorang lect dah . Alhamdulillah . memang ada kesalahan ... tapi , nak ikutkan kalau mase tuh beliau betulkan sikit ....da boleh go on dah ... tak perlu la tanye ngn semua budak kelas , "betul ke ape yang kawan awak ajar ni ?" . kitorang pun ade perasaan , kalau salah , tegur , jangan la malukan . and please , jgn nak mara kalau anak awak nanti kena macam kitorang ... bukan ape, cuma karma kan ? . hmmmm . =,=


kebetulan , beliau jumpa kami masa kami tgh mintak tunjuk ajar tadi, hahaha ! agak nye la ek , klau salah atau silap lagi mase present nanti macamane ? antaranya mesti beliau cakap camni : "aikk ...dah mintak tunjuk ajar ngn lect pun masih tak paham ke?" itu antaranye la ... hee ~ *memandai*


mudah mudahan semua ok isnin nanti ! aja aja fighting ! :DD doakan ekh ? hee ~



assalammualaikum ~ =)









2 comments:

  1. presentation apa ni? apa yg kena belajar ye? wah ada presentation ye? kami dulu cikgu je yg ngajor pun... bebudak dengar je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang cikgu cikgu pulak nak belaja , pasal dulu tak puas diajar . :3

      Delete

Tweet Tweet