Hai Follower !

Pages

Sunday 17 February 2013

err err . thanks memberi bantuan !






problem SOLVED


hehe , sebenarnye , aku dah lame bermasalah dengan dashboard blog yang baru ni ... pendek kate , semuanya tak reti . tgk dekat tutorial , boleh kata semua edit using old blogger interface . haa ... mesti korang pikir nape aku tak tukar yang baru kepada yang lama balik kan ?








actually , dulu member aku ni , dah ajar aku cara nak tukar pada dashboard lama , senang je ... aku pun tukar la , dah siap edit something , aku log out , bila login balik , HAISHH ! nape kuor *johor style* dashboard baru ni lagi , aku try guna cara yang member aku ajar ni dah tak boleh dah , nak klik change to old blogger interface tuh pun dah takde !






lepas tuh , aku talakkan *ayat abah* aje ... malas dah nak edit edit segala . biar je , nak ikutkan , banyak yang di 'otter' ni .. :p .


tak lame lepas tuh , akak aku kate , nak komen kat blog aku ni malas , sebab ade kuar natang word verification tuh .. 'prove that u r not robot' gitu le gayenye ... aku rase dulu aku dah penah buang mase gune dashboard lame , tapi maybe , bila ditukarkan pada dashboard baru ni .... dia tukar sekali kottt ... kot laaa ... hehehehe .



aku biarkan komen membina dari akak aku tuh seketika *seketika la sangat* :p . hari ni , baru bersemangat nak buang natang tuh . ecececeh ... tgk tutorial , dia guna dashboard lame daa .. acane ni ? jadi dgn penuh berdebar , aku pun whatsapp la at akak aku , tapi sebelum tuh ... aku dah selongkar dah kat bahagian setting tuh ... kat posts and comments . try klik kat situ , satu hape pun tak kuar .


dekat satu jam gak , duk tunggu ... takkan memang kosong kot .. kan ? lepas da fedup tuh baru la aku anta whatsapp tuh ... akak aku punye la guide .. guide punye guide , ghupenye gi kat tempat yang tak kuar pape tadi . haissshh . yang sakit hatinye tuh , bila time akak aku guide , nak pulak ianya muncul . sakit benar hati hamba .



dann , berakhirlah , riwayat word verification itu di halaman komen hamba . erkk . asal tetukar kate ganti diri lak ni ? =_= . time kasih diucapkan atas kesudian akak hamba utk melayani adeknye yang baru nak naik ni . -_- , walaupun pageview di halaman blog ini tak mencecah 100K seperti beliau , tapi .... tapi .... ahh ! persetan itu semua ! HAHA .



p/s: err , kalau kita nak kuar ke mane mane ... perlu kan kita bagitau kat roommate kita ? bukan pe ... bukan nak mintak kirim pape pun kan ... cuma takut kalau jadik ape ape , yang kena jawab nnti roommate kita tuh ... so , timbang rase la sikit eak ? =)

No comments:

Post a Comment

Tweet Tweet