Hai Follower !

Pages

Friday 15 February 2013

baru tau nak amek kesempatan .......




Bismillahirrahmanirrahim ....




ehem , ehem . awak , awak yang kat sane tuh . kenal tak saye ? ok , salah , kenal lagi tak kat saye ? 

alaaa ... yang empunya purpleice_blog tuh ... hee ~ ha ? ape ? dah lupe ? errrr ...... =_=




ape khabar semua ? aku minta maaf sebab dah lame tak mencoret kan idea idea dan juga hujah hujah bernas  dalam blog kepunyaan aku ni ..... sobs , pejam celik pejam celik , tolak cuti dan segala hal lagi , aku cuma ade 8 minggu lagi untuk menikmati alam matrikulasi ni ... untuk enjoy enjoy ... berjimba dan sebagainye lagi ..... termasuk la study.....................................*tangan di bahu mata ke atas*





tak tau nak mula dari mane , banyak sangat yang nak diceritakan ni . hee ~ sebelum tuh , tajuk entry kali ni , bukan nak amek kesempatan ape ye , cuma nak amek kesempatan taip entry je , tambahan lagi dgn internet KOLEJ yang amat baik budi bahasenye ni ...  amatla menambahkan lagi hiruk pikuk saya untuk menaip sebuah entry . *apende ni ?*


tatau ape motif masukkan gambar ni =_=




aku baru balik dari menghabiskan cuti yang tak berape nak cuti di rumah mak , kt kluang ... eh , ade umah mak lain ke ? err ... belom lagi ... blom ... *geleng laju* . cuti seminggu je lepas Ujian Pertengahan Semester (UPS) 2 hari tu .. seminggu tuh pun sebab campur cuti tahun baru cina sekali .. Alhamdulillah , itu je komen utk ujian tuh . *macam pandai*



bermula lah sebuah kisah semase cuti .............







member baik , kasik tau kat aku yang kawan mak aku , cik ani yang dekat dekat umah ngn dia dah selamat melahirkan seorang bayi perempuan , lalu aku dgn berkobarnye menyampaikan berita baik tersebut pada mak dan juga family aku . nampak tak kuih koci kepochi di situ ? ^_^.




mak : hari tu , mase keja kawen umah cik adan (besan mak) mak ade tegur cik ani tuh , bila nak beranak lagi ? dia senyum aje kat mak ... alih alih dah beranak ? Alhamdulillah ... :)


aku : ye la , patut nampak cam berisi sikit kan mak ?


mak : bagus lah ... nanti kita gi tgk same same eah ?





aku pun ON je la , tapi asal nak gerak je .. cuaca tak mengizinkan ... haihhh .



tup tup lepas tu , akak ipar (kak long) cakap , yang anak cik ani yang sulung tuh bertunang , mase abah gi kedai , abah terserempak ngn suami cik ani tuh .. katenye betul ... tak lame lepas bini dia bersalin ... mmg anak dia bertunang .... tak leh buat ape la katenye ... dah orang nak datang ... :D .err , betul gak kan ? takkan nak tahan lak tak bagi masuk ? haha .




mase lepak lepak ngn member baik aku tuh , aku cite ah ngn dia , yang cik ani yang baru bersalin tuh , anak sulung dia bertunang tak lame lepas tuh . member aku ni pun pelik ..... "cik ani mane pulak ni ? bila masa cik ani yang aku cakap tuh ade anak perempuan dah besar ?" katenye . Aikkk ....




rupa rupanya .... cik ani yang lagi satu daaaaa ! asal la mak aku ni ramai sangat kawan name ani kan ? ... adehh . yang bestnye tuh , kebetulan pulak dua dua bersalin . HAHAHA !




err err ape pengajarannye eak ? hahaha . selain tuh , ape la yang budak budak kem jati diri tgh buat kat dewan skarang eak ? hee ~ lecturer takkan perasan kan kalau sorang yang WAJIB gi tak participate ? bukan ape .... kalau aku gi sape lak yang nak update blog kan ? lalalalaa ~





P/S : Al-Fatihah buat abang Jejai . >www.teratakarmo.com< . semoga rohnya dicucuri rahmat dan tergolong dalam golongan yang dirahmati Allah S.W.T . amiiinnn .







No comments:

Post a Comment

Tweet Tweet