Hai Follower !

Pages

Friday 2 March 2012

iKhLas LarH cKet kAk ...

Assalammualaikum . :)



hai k0rang ! sihat semua hari nieyh ? Alhamdulilah . kerja kerja umah dah siap dah ? kalau dah siap bagusla .. IKHLAS kan larhh hati hati kita kalau ditugaskan untuk buat satu satu keje nieyh ye ? x kire larhh bagi yang lepasan SPM mcm aku nieyh yang sentiasa memberikan bantuan memasak , membasuh pakaian dan kemas umah kepade mak atau yang bertugas kat tempat keje kan ? itu tanggungjawab betul x ?



yup ! IKHLAS . macam tajuk entry aku kan ? straight t0 da p0int jep larh eak ? semalam pi belanje kat ec0nsave , family aku punye belanje untuk sebulan punye kan , bnyk memang bnyk , sampaikan ade dua tiga 0rang yang tanye abah aku kit0rang nieyh bukak kedai ke hape . memula jawab bebetul , da last last abah aku YE kan aje . haha . :D. tuh menunjukkan dah malas nak layan . :p



bila nak byar kat kaunter , cashier dy punye muke. YA ALLAH , hard t0 explain larhh kan . aku b0leyh except lagi kalau dy buat muka macam tuh depan bebudak sebaye dy atau depan aku . tapi masalahnye depan abah aku . pehh ! aku ase macam nk sepak muke dy 360 kali sampai terpusing 180 darjah ke belakang larh ! *bet0l punye marah nih . :/



abah aku buat tak tau jepp kat budak cashier tuh . memang p0n kalau ik0t baran aku , aku s0und dy kat ctu jugak . x pasal pasal . 0leh sebab aku still waras ag time tuh . aku lupekan jee hasrat tuh . dalam ati da meluap luap dah kepanasannye , kalau ukur dgn therm0meter , b0leyh melet0p , abes merkuri bertab0ran . *chewah .



dah abes bayar sume . kat dalam keta , abah cakap :

"abah malas je nak layan budak tuh dek , 
kalau c0mey l0teh nak buat muke masam depan abah
x pe jugak , nieyh , gedemp0l . buat muke masam mcm tuh , x selera nak neng0k . 
kau nanti bila dah keje , keje el0k el0k , IKHLAS . kalau tepakse , baik kau duduk umah ."



hamekaw . senang je abah aku rumuskan . tapi yg x sedapnyee budak pmpuan tuh x dgr . kalau abah ckap dpan dy kan bah , AWESOME larhh ! :) . camne ek muke dy lau abah aku ckap depan dy  ? *sedang imagine . ngee ~



jadik .. lau nak keje buat dgn sungguh sungguh . ni balik balik neng0k jam dpn cust0mer . kalau kau nak balik cgt , balik sane . senang cite . kalau ye p0n kau penat , nasib larhh ! dah keja kau kan ? nak wat cemane lagi . mane pegi adab s0pan kau ? ke lauuttt ye x ? *mujur x ke l0ji taik yerk ? huh. 



aku punye entry ni sekadar untuk mengingatkan diri aku dan kite semua yang kekadang terlupa ape yang sepat0tnye .... :) IKHLAS ...





dats all . tenks musyukk c0z bace entry yg nieyh . lebiu . :*



n0tapurple : kalau badm0od , x payah dtg keje . duk umah , berendam dalam besen mandi kanak kanak tuh untuk turunkan paras kemarahan anda ye kak ? itup0n kalau muat sebab mase kita panas badan akan lebih kembang . *eh , ye ke ? erkk . :p  sekian . bai . 

No comments:

Post a Comment

Tweet Tweet