Hai Follower !

Pages

Saturday 21 November 2015

Fieldtrip DONE !

hai


sebenarnya dah lama dah rindu nak berperasaan lega macam ni... semenjak start semester ni aku dah tak senang duduk ...memikirkan banyak program yang nak kena undergo, pertama sekali UNESCO yang dah berjaya menutup tirai 6 Nov yang lepas, aku selaku ketua unit untuk unit protokol dan jemputan.. (tak berapa penting tapi amanah tetap berat gaiss).



Kedua pulak, adalah fieldtrip untuk subjek kesihatan ekosistem .. elektif yang aku ambil untuk semester ni .. dan entah macamana nama aku yang bertuah ni telah dipetik untuk menjadi penolong pengarah projek fieltrip ni .. kuss semangat , sejak kena lantik tu ... rasa serba tak kena je selagi tak lepas tarikh fieldtrip ni ..



dan Alhamdulillah ... setelah mengalami banyak onak dan cabaran ,.. dengan penundaan tarikh, dengan pengangkutan yang macam akan ada akan tiada , dengan perangai lecturer yang agak childish dan agak mengada-ngada, semuanya amat menguji kesabaran aku ... huhu, betul weh, aku jujur ni sebab ni blog peribadi ... memang aku hanya penolong pengarah, tapi pengarah projek ni adalah chinese student bernama liang... jadi aku jugak bertindak sebagai penterjemah dan pemudah cara utk semua pihak. fuhh



fieldtrip kami telah dirangka dengan aktiviti yang melibatkan dua tempat selama 2 hari 1 malam. Destinasi pertama di HOGA (Gaharu Tea Valley) di Gopeng, Perak dan destinasi kedua adalah Kuala Sepetang Eco Tourism (Matang Mangrove Forest) di Kuala Sepetang. Kami bermalam di homestay di Kuala Sepetang yang sangat berhampiran dengan destinasi kedua kami dan juga hampir dengan kedai makan terkenal di Kuala Sepetang, Restoran Mee Udang Mak Jah....



Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar ...  betul la sesungguhnya di sebalik kesusahan itu ada kesenangan .. rasa lega sangat-sangat bila kerja dah dapat dijalankan .. terima kasih diucapkan kepada semua AJK-AJK yang terlibat .. Liang, Iffah, Yaya, Alex, Juhazman, Faiz, Khazanah, Alia, Farihah, Wani, Alya Qistina dan Kak Una. Tak dilupakan jugak kepada kawan-kawan rapat, Ira, Shak, Joy, Amani, Za Za dan Dyla (walaupun Dyla lain subjek elektif) yang menjadi pendengar setia dalam keadaan rela mahupun terpaksa, sentiasa menjadi pendorong dan penaik semangat sepanjang aku berperang dengan emosi dan rasionaliti sewaktu menguruskan fieldtrip ini .. terima kasih mak abah sebab sentiasa mendoakan agar semuanya berjalan dengan lancar .. terima kasih :) *lap hingus*, ops, tidak lupa kepada lecturer, walaupun nampak macam kurang enjoy dan agak moody sepanjang kita semua berkerja lapangan ini .. HAHA azza jahat .


nanti aku buat entry lain untuk cerita setiap tempat yang kami pergi ok ? stay tune uolss ! :D



TEASER:


-Matang Mangrove Forest-






No comments:

Post a Comment

Tweet Tweet