Hai Follower !

Pages

Tuesday 1 October 2013

dah sebulan ... :)




hai guys !


ops , Assalammualaikum .. ape khabar semua ? dah lama rasenye tidak memberikan exercise ringan kepada jari jemari runcing i ols ni . hikhik . *runcing?*



dengan rasminya saya dengan ini mengumumkan bahawa pada hari ini bersamaan tanggal 1 aribulan OKTOBER 2013 , saya telah sebulan berada di UMK kampus jeli ini . yeayyy ! *potong reben*




'awak , umk , awak tengok tapak tangan saya ni , saya janji dengan awak , saya akan duduk teman awak kat jelifornia ni selama empat tahun . saya takkan tinggalkan awak kecuali kalau awak yang nak tinggalkan saya... ' (suara budak kapel seminggu) *ehh ?*




so ? selama sebulan aku dekat sini , aku dah dapat travel ke pekan jeli , pekan tanah merah , umk bachok , dan ... dan .... kedai makan at seberang jalan UMK yang bihun tomyam dia POWERRR GILERR ! *perut bunyik bunyik*




tak silap aku , aku ade amek gambar makanan yang enak tersebut , sekejap ye . *bluetooth*




*kesat air liur* (keluar makan semalam) ^_^ 
kalau la aku boleh masukkan rasanya sekali ... perhhh


aku rasa memang tepat la pilihan aku yang menceburkan diri serta melontarkan diri aku dekat bumi kelantan yang lebih dekat dengan thailand berbanding ibu negeri kelantan ni . haa , paham ? waakaka ! 



pasal ape aku cakap gitu , pasal fevret aku ade la tomyam , dan tomyam asalnya dari thailand kan ? jadi ..... dekat sini memang terbaikkkk dia punye tomyam ! murah pun murah , tomyam yang ade udang , ayam , sotong, cendawan dan rencah yang banyak boleh kita dapati dengan harga 4.50 riyal sahaja ! 



bukan nak cakap ape la kan .. kalau kat kluang nun , makan kat kedai kat batu 4 tu dia punya tomyam alahaiii .. penuh dengan sampah . paham sampah ? penuh dengan serai . serai kalau dihiris takpe gak , yela . kalau kalau dah kebulur kan boleh jugak kunyah kunyah sambil buat muka sedih . tapi ni , nah kauuu ! setongkol dia campak , tu kalau setongkol ! ni ada yang letak bertongkol tongkol . cett podahhh ! 



harga pulak kalau kuah tomyam sahaja 4 ringgit setengah , kalau ade mee hoon nye tu 5 ringgit ke 5 ringgit setengah . kalau nak dapat yang bebetul rasa tomyam n ade 'isi' regenye cecah 6 ringgit ! hmm ! 



aku tatau la nape kat negeri kelahiran budak comel seperti aku ni , harga makanan tersebut begitu mahal sekali .  kering darah tatkala mengorder makanan tersebut . mungkin juga sebab mereka tahu JDT akan mengalahkan red warrior minggu lepas . keh keh keh . ehh ? tapi mungkin jugak la kan ? hmm . 




k la ! done update rasanya , aku lapor ! pengaruh gambar yang nak nunjuk kat korang la ni , huh ! serangga betul ! 



bye. love chaaaa ! :-*





No comments:

Post a Comment

Tweet Tweet