Hai Follower !

Pages

Sunday 19 October 2014

kreativiti membuat iklan




Assalammualaikum dan selamat pagi semuanya !




hari ni bangun , lepas subuh tak tido balik , terus basuh baju and study mandarin sesikit itupun pasal malam kang ade midterm, kalau takkkk ....heee




lepas siap semua nya , ingatkan nak mandi dulu . tapi , decide amek sarapan dulu before mandi la , sbb aku ni kan ala ala baby sikit , makan cecomot . hikss .




aku buat air milo and cecah biskut cream , sihat ke ? ermm .. tak sure kalori bape tapiii ... tak kisah ! janji perut beralas .




teringat masa makan roti sapu lady's choice yg peanut ngn coklat tu di petang yang hening ditemani zaf ngn ira , aku ttba usulkan satu idea bernas ,



aku : weh , kenapa iklan iklan dalam tv tu semua mak mak yang buatkan sarapan tuk anak , pastu siap ade satu iklan tu sampai naik beskal lagi semata nak bagi bekal yg anak tertinggal ? tak best eak ?



zaf/ira(tak pasti sape yang cakap sbb tak penting pun :p) : asal lak ? 



aku : yelaaaaa .... common sangaaatt ....cuba la terbalikkan keadaan , contoh macam ....anak dia yg buatkan sarapan utk mak dia . haaaaaa .....baru oseeem ! 



zaf/ira : sengal ! 



ok , zaf n ira kata aku sengal lepas aku bg contoh situasi , jadi pada korang pun aku bagi jugak eah contoh situasinye .



SITUASI 1 (common)


seorang ibu sedang menyapu kan mentega atau apa apa juga jenis jem yang hendak dipromokan dalam iklan ini . si anak sedang turun dari tangga dalam keadaan yang tergesa gesa sebab dah terlambat , tambahan lagi bas sudah pun menunggu di hadapan rumah . 


si anak : mak , saya pergi dulu ! 


si ibu : hati hati sayang ! 


si anak terus berlari keluar sebab dah memang lambat , tak salam pun tangan ibunye apatah lagi mencium pipi . puihh , kuajo punye anak ikut gaya western . eh , maap . ok , sambung . si ibu ternampak bekalan anak yang tertinggal di atas meja . beliau meluru keluar tapi hampa sebab hanya nampak asap dari ekjoz bas je . 


si ibu terus berlari ke beskal kat luor umah , terus kayuh kayuh kayuh , sampai kat sekolah si anak . si anak baru turun bas :


si ibu : Adam ! (atau tuan puan boleh gantikan dengan nama lain yang sedap didengor la ea)


si anak : eh mak ! 


si ibu : kamu tertinggal bekalan roti dengan lapisan kacang blablablabla (jenama jem tu) sayang ! 


si anak : oh , terima kasih mak ! 


si ibu terus memeluk anak nye , sehingga cikgu disiplin sampai sbb dah lambat no masuk kelas , asek berpeluk je dua beranak kat depan pagor sekolah . haha , yg ni aku tambah . 



ok , tu situasi pertama , sekarang versi yg aku pikir lak eah , kita switch peranan .



SITUASI 2 (versi aku)


si anak dengan berpakaian sekolah kelihatan sedang menyapu jem or whattsoever punye jenama yg nak dipromo di atas roti . muncul si ibu dengan pakaian pejabat kelihatan tergesa gesa turun dari tangga sbb dari anak dara dah pesen bangun lambat . ops . heh heh heh . 



si ibu : hai sayang , mak pergi dulu , mak dah terlambat ! 



si anak sedang memasukkan roti dalam dua bekas, satu untuk ibunya dan satu lagi untuk dirinya sendiri . sekadar mengangguk lepas si ibu kata dah terlambat sebab si anak dah biasa bangun lebih awal dari si ibu . baru tersedar ibunya tidak membawa bekal , dan terus berlari mencapai beg sekolah dan terus menuju ke beskal yg berada di halaman rumah . terus mengayuh dengan kelajuan yang konsisten dan tanpa sedar(pasal dah terlampau laju) dah berada depan office si ibu . 



si anak : mak ! mak tertinggal bekalan roti yang disapu jem blablablabla (sekali lagi jenama penaja) . ianya biasa jika mak terlambat ke tempat kerja tetapi luar biasa sekiranya hari mak dimulakan tanpa mengambil blablablabla sebagai sarapan ! 



si ibu : adam anak mak , terima kasih sebab telah menyelamatkan hari mak ! (peluk si anak) 



si anak : small matter mak , saya ke sekolah dulu ! 


-END-



so cane ? korang rasa which is better ? the first one or the second one ? *angkat kening paksa engkorang sokong aku* HAHAHA .






dah , happy breakfasting eah ? aku sibuk act hari ni , report berkenaan koperat nak kne hanto esok , malam ni ade midterm mandarin , nasib la banyak kelas tunda hari ni , ade la masa jugak utk aku curi . mudah mudahan semua berjalan dengan lancar ye ? amin , in shaa Allah !



purplenote: rushing nak hanto esok pasal esok malam aku balik kampung woo ! raya aji balik , deepavali balik , satu malaysia betul eak ! hahaha






2 comments:

Tweet Tweet